Terugbetaal- en retourneringsbeleid

Overzicht

Ons restitutie- en retourbeleid duurt 30 dagen. Als er sinds je aankoop 30 dagen zijn verstreken, kunnen we je geen volledige terugbetaling of omruiling aanbieden.

Om in aanmerking te komen voor een retourzending, moet je artikel ongebruikt zijn en in dezelfde staat verkeren als waarin je het hebt ontvangen. Het moet ook in de originele verpakking zitten.

Verschillende soorten goederen kunnen niet worden geretourneerd. Bederfelijke waren zoals voedsel, bloemen, kranten of tijdschriften kunnen niet worden geretourneerd. We accepteren ook geen producten die intiem of sanitair zijn, gevaarlijke materialen of brandbare vloeistoffen of gassen.

Andere niet-retourneerbare artikelen:

  • Cadeaubonnen
  • Downloadbare softwareproducten
  • Sommige artikelen voor gezondheid en persoonlijke verzorging

Om je retourzending te voltooien, hebben we een kassabon of aankoopbewijs nodig.

Stuur je aankoop niet terug naar de fabrikant.

Er zijn bepaalde situaties waarin alleen gedeeltelijke restitutie wordt verleend:

Elk artikel dat niet in originele staat is, beschadigd is of onderdelen mist om redenen die niet te wijten zijn aan onze fout.
Elk artikel dat meer dan 14 dagen na levering wordt geretourneerd.

Terugbetalingen

Zodra je retourzending is ontvangen en gecontroleerd, sturen we je een e-mail om je te melden dat we je geretourneerde artikel hebben ontvangen. We brengen je ook op de hoogte van de goedkeuring of afwijzing van je terugbetaling.

Als je restitutie wordt goedgekeurd, wordt deze verwerkt en wordt het bedrag automatisch binnen een bepaald aantal dagen teruggestort op je creditcard of oorspronkelijke betaalwijze.

Te late of ontbrekende terugbetalingen

Als je nog geen restitutie hebt ontvangen, controleer dan eerst je bankrekening opnieuw.

Neem vervolgens contact op met je creditcardmaatschappij, het kan even duren voordat je terugbetaling officieel is geboekt.

Neem vervolgens contact op met je bank. Er is vaak enige verwerkingstijd voordat een terugbetaling wordt geboekt.

Als je dit allemaal hebt gedaan en je hebt nog steeds geen geld teruggekregen, neem dan contact met ons op via {emailadres}.

Sale artikelen

Alleen normaal geprijsde artikelen kunnen worden terugbetaald. Saleartikelen kunnen niet worden terugbetaald.

Ruilen

We vervangen artikelen alleen als ze defect of beschadigd zijn. Als je een artikel wilt ruilen voor hetzelfde artikel, stuur ons dan een e-mail op start@sportmaat.be en stuur het artikel naar: Logen 28, 2440 Geel, België

Cadeaus

Als het artikel bij aankoop als cadeau was gemarkeerd en rechtstreeks naar jou is verzonden, ontvang je een tegoedbon voor de waarde van je retourzending. Zodra we het geretourneerde artikel hebben ontvangen, sturen we je een cadeaubon.

Als het artikel niet als cadeau was gemarkeerd toen het werd gekocht, of als de cadeaugever de bestelling naar zichzelf heeft laten versturen om deze later aan jou te geven, sturen we een terugbetaling naar de cadeaugever en zal deze op de hoogte worden gesteld van je retourzending.

Retourzendingen verzenden

Om je product te retourneren, moet je het sturen naar: Logen 28, 2440 Geel, België

Je bent zelf verantwoordelijk voor het betalen van de verzendkosten voor het retourneren van je artikel. Verzendkosten worden niet gerestitueerd. Als je een restitutie ontvangt, worden de kosten van de retourzending afgetrokken van je restitutie.

Afhankelijk van waar je woont, kan de tijd die het duurt voordat je omgeruilde product bij je is, variëren.

Als je duurdere artikelen retourneert, kun je overwegen een traceerbare verzendservice te gebruiken of een verzendverzekering af te sluiten. We kunnen niet garanderen dat we je geretourneerde artikel ontvangen.

Hulp nodig?

Neem contact met ons op via start@sportmaat.be voor vragen over terugbetalingen en retourzendingen.